آموزش تخصصي سخت افزار
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 1
دیروز : 4
افراد آنلاین : 1
همه : 803
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

كامپيوتر

سخت‌افزار در واقع مجري اجراي دستورالعمل‌ها و برنامه‌هايي است كه در حافظه كامپيوتر قرار دارند. تمامي حقوق اين پايگاه متعلق به معاونت فرهنگي اجتماعي سازمان اوقاف و امور خيريه مي‌باشد. ۵- فيش اتصال منبع تغذيه مادربرد۲۰ پايه اي است و امكان اتصال برعكس آن وجود ندارد. نظرات حاوي الفاظ ركيك، توهين، شماره تلفن و موبايل، آدرس ايميل، عقايد سياسي، نام بردن از مسئولين و امثالهم تاييد نميشود. كد اعتبار سنجي دو مرحله اي به شماره همراه يا پست الكترونيك شما ارسال شد. بعد از ثبت نام، كلمه عبور و كد فعال سازي به شماره وارد شده ارسال خواهد شد.

تمامي حقوق اين وبسايت متعلق به سامانه «اي-استخدام» ميباشد و استفاده از مطالب همراه با ذكر منبع بلا مانع است. تمامي كالاها و خدمات اين فروشگاه، حسب مورد داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است. در صورتي كه در مورد سوالات استخدامي سوالي داريد اينجا كليك كنيد. مهندس سخت افزار كامپيوتر معمولا در بخش هاي ساخت و آزمايش انواع مختلف مدل هاي كامپيوتر كارمي كند.

بايوس برنامه‌ايست كه در هنگام شروع به‌كار رايانه اجرا مي‌شود و فرايند «بوت شدن» يا «راه‌اندازي»[۱۰] نيز ناميده مي‌شود. بايوس شامل ثابت‌افزار راه‌انداز و ثابت‌افزار مديريت تغذيه است. اين نوع حافظه در زمان خاموش شدن رايانه داده هايش را از دست نمي دهد. تعدادي از حافظه مانند ROM و حافظه فلش كارتهاي هوشمند در اين گروه قرار مي گيرد. تا قبل از رسيدن آن مادربرد كاري انجام نمي دهد و در صورتي كه مشكلي در برق به وجود آيد و جرقه اي توليد شود منبع تغذيه اين سيگنال را قطع مي كند و مادربرد كار نخواهد كرد. از جمله زمينه هاي فعاليت در اين دپارتمان (دپارتمان سخت افزار و شبكه) ميتوان به موارد زير اشاره نمود.

پاور كامپيوتر با گرفتن برق از كابل، آن را با توجه به نياز هر يك از اجزا، بين آنها تقسيم ميكند و انرژي مورد نياز براي فعاليت را به آنها ميدهد. سرعت CPU برحسب تعداد دستورالعمل هايي كه در يك ثانيه قادر به انجام آن است اندازه گيري مي‌شود و واحد آن بر حسب مگاهرتز MHZ (ميليون دستور در ثانيه) يا گيگا هرتز (ميليارد دستور در ثانيه) است. جهت آموزش بيشتر در خصوص سخت افزار كامپيوتر، مي توانيد در يكي ازدوره هاي ICDLشركت كنيد. در دهه‌هاي ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ روز به روز قسمت‌هاي بيشتري از شركت‌ها رو به استفاده از رايانه‌هايي با كاربري مخصوص مانند كنترل فرايند و اتوماسيون‌هاي آزمايشگاه‌ها كردند.

همچنين عمليات تعويض يا شارژ كارتريج دستگاه كپي نيز در طول اين عمليات انجام مي شود. در ميان سخت افزارهاي كامپيوتر، وظيفه انتقال فايل‌هاي صوتي به پخش كننده هاي صدا بر عهده كارت صداست. در واقع هر گاه شما يه آهنگ را پخش مي‌كنيد، CPU اطلاعات را دريافت مي‌كند و به كارت صدا منتقل مي‌كند. نهايتا كارت صدا، اطلاعات دريافتي را به اسپيكر مي‌فرستد و موسيقي مورد نظر پخش مي‌شود. علي رغم كارت صداهاي بيروني، كارت صداهايي وجود دارند كه بيشتر به شكل رابط خروجي USB طراحي شده اند كه بيشتر در مواقعي استفاده مي‌شود كه كارت صداهاي داخلي با مشكل مواجه شده اند.

هم اكنون مي توانيد جديدترين ورژن نرم افزار SysGauge را از ادامه مطلب وب سايت ياس دانلود ، دريافت نمائيد. باسلام من رشته ام منهدسي سخت افزار هست و واقعا به رشته ام علاقه مند هستم. شايد در مقابل گرايش هاي ديگه ي كامپيوتر اين گرايش تو ايران بازار كار بدتري داشته باشه اما به قول يكي از اساتيد بنده كسي كه واقعا به رشته اي علاقه داشته بايد تو كارش حرفه اي بشه وبايد به شغلش به صورت بين المللي فكر كنه. كافيه شما به سايت هاي استخدام خارجي مراجعه كنيد و ببينيد كه آيا اين رشته زمينه شغلي خوبي داره يا نه.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ ] [ ۱۲:۵۴:۵۲ ] [ فرهاد سخت پسند ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب